Kampania serwisowa BMW

BMW jako marka sektora premium od wielu lat cieszy się mocną pozycją na rynku międzynarodowym. Producent prowadzi różnego rodzaju wieloetapowe testy wewnętrzne w obrębie różnych układów, przy ogromnej skali produkcji nie ma jednak możliwości stuprocentowego uniknięcia pojawienia się w niektórych modelach samochodów usterek lub wad. Kiedy pojawia się takie ryzyko lub wady zostaną stwierdzone, marka powiadamia o tym fakcie właścicieli aut i ogłasza tak zwaną akcję przywoławczą. Tym samym rozpoczyna się kampania serwisowa BMW (inaczej: akcja serwisowa).

Procedura służy dbałości o bezpieczeństwo i komfort klientów użytkujących samochody marki, a także zgodna jest z regulacjami prawnymi. Przepisy nakładają bowiem taki obowiązek na producenta. W kraju kontrolę nad należytym wykonywaniem tego obowiązku sprawuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Kampania serwisowa BMW, która dotyczy usterki generowanej w obrębie układu recyrkulacji spalin jest jedną z większych akcji serwisowych w ostatnim czasie. Ryzyko wystąpienia usterki modułu Exhaust Gas Recirculation (skrócie: moduł EGR) na obszarze Europy dotyczy ponad trzystu dwudziestu tysięcy aut. W tej liczbie mieści się dwadzieścia tysięcy zagrożonych wadą egzemplarzy na terenie Polski.

Usterka pojawić się może w niektórych silnikach wysokoprężnych diesela. Awaria polega na wycieknięciu glikolu z chłodnicy układu recyrkulacji spalin. Rolą sprawnie funkcjonującego układu jest właściwe dawkowanie spalin do komór spalania, co pozwala na redukcję emisji szkodliwego azotu do atmosfery. Wyciek glikolu może doprowadzić do żarzenia się jego cząsteczek, połączonych z osadami sadzy. W efekcie plastikowa obudowa kolektora ssącego może ulec nadtopieniu. Eksperci podkreślają, że samozapłon jest scenariuszem mało prawdopodobnym, jakkolwiek nie całkowicie niemożliwym, dlatego właściciele samochodów powinni podejść do udziału w akcji poważnie i umożliwić serwisowi marki pojazd do dokładnej weryfikacji i ewentualnej naprawy.

Udział samochodu w kampanii serwisowej jest dla właściciela w pełni bezpłatny i nie generuje żadnych ukrytych kosztów. Ewentualne usterki naprawiane są na koszt producenta. Zaproszenia do udziału w akcji przekazywane są drogą pisemną. Jeśli chcemy zweryfikować, czy nasze BMW (https://www.press.bmwgroup.com/poland) jest objęte kampanią, możemy zrobić to poprzez stronę internetową bądź kontaktując się z dowolnym autoryzowanym serwisem obsługi. Do sprawdzenia informacji na stronie www potrzebny jest numer VIN (Vehicle Identification Number).