ramki reklamowe do tablic rejestracyjnych

Reklama na samochodzie – ograniczenia

 Reklama na służbowym aucie to jedna z najczęściej spotykanych form przekazu. To typ reklamy zewnętrznej, która charakteryzuje się dobrą skutecznością i niskim kosztem. Okazuje się jednak, że taka reklama musi być odpowiednia. Właściciel pojazdu nie może w sposób dowolny umieszczać jej na samochodzie. Chodzi tu przede wszystkim o zachowanie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.

 

Bezpieczne foliowanie

 

Foliowanie auta to najpopularniejsza forma reklamy na pojeździe. Technika ta wykorzystuje folie monometryczne, które mogą być przyklejone do auta z dowolnym nadrukiem. W tym przypadku nie można jednak oklejać auta na poszczególnych jego elementach. Zabronione jest oklejanie szyb, szczególnie przedniej oraz tej z tyłu i bocznych z przodu. Taka reklama mogłaby niekorzystnie wpływać na widoczność, co za tym idzie, mogłaby sprawić, że pojazd stałby się zagrożeniem na ulicy.

Folia nie może być także naklejona na tablicach rejestracyjnych – te muszą być zawsze widoczne, bo są znakiem identyfikującym pojazd.

 

Ramki do tablic rejestracyjnych – skromna, ale skuteczna reklama

 

Ci, którzy nie zdecydują się na foliowanie auta, mogą w celach reklamy wykorzystać elementy znajdujące się przy tablicach rejestracyjnych. Tutaj wymienia się przede wszystkim ramki reklamowe do tablic rejestracyjnych. Te pełnią podwójną rolę. Po pierwsze dają konkretny przekaz – najczęściej w formie danych teleadresowych, logotypu czy hasła reklamowego. Po drugie stanowią dodatkowe zabezpieczenie dla samych tablic. Dzięki nim ta nie odpadnie ani nie ulegnie uszkodzeniu. Pamiętajmy jednak, że reklama może znaleźć się tylko na specjalnej ramce, same tablice muszą pozostać nienaruszone.

Niektórzy uznają, że skromny przekaz jest nierzadko o wiele bardziej skuteczny niż wielkoformatowa reklama. Warto poznać zdanie potencjalnych odbiorców. Inni kierowcy uznają, że ofoliowane auta ich drażnią, bo przez nie nie mogą skupić się na bezpiecznej jeździe. Kolorowa, poruszająca się reklama może być rzeczywiście czynnikiem, który odwraca uwagę od sprawnego kierowania pojazdem.

Skromna reklama na ramkach nie jest nachalna, ale wykazuje podobną skuteczność. To dlatego, że kierowcy zawsze zwracają uwagę na „blachy” innych aut. Tutaj warto przytoczyć chociażby sytuację, kiedy samochody stoją w korku. Zadaniem kierowcy jest obserwacja pojazdu stojącego przed nim. Ramki reklamowej przy tablicy rejestracyjnej nie da się więc nie zauważyć.

 

O czym warto pamiętać?

 

Osoby, które decydują się na reklamę na aucie, powinny mieć na uwadze, że nie zawsze wielkość przekazu reklamowego ma największe znaczenie, kiedy pod uwagę bierzemy skuteczność takiej reklamy. Priorytetem jest zachowanie bezpieczeństwa na drodze oraz branie pod uwagę zdania potencjalnych odbiorców. Reklama drażniąca, rozpraszająca nie będzie skuteczna. Czasem lepiej postawić na skromny przekaz, który dotrze do dokładnie takiej samej liczby uczestników ruchu drogowego. Pamiętać trzeba też o ograniczeniach. Taka reklama musi być zgodna z przyjętymi zasadami i przepisami polskiego prawa.

 

 

Leave A Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *